Ebben a blogcikk sorozatban bemutatok neked ötleteket az e-mail lista építéshez.
Ahány vállalkozás annyi féle megoldás létezik, de igyekeztem összegyűjteni számodra a leggyakrabban használtakat. 

E-book 

Az egyik legelterjedtebb feliratkozó gyűjtő csali az e-book. Sikerének titka, hogy általában egy rövidebb letölthető írásos anyag, amiben egy konkrét problémát oldunk meg, vagy egy jól körülhatárolható témát mutatunk be. Az a lényeg, hogy rövidnek, tömörnek és tartalmasnak kell lennie. Ezzel egyszerre adhatsz értéket, és tudod emelni a szakértői státuszodat.

Esettanulmány

Ha szolgáltatást értékesítesz, akkor egy remek módja a bizalomépítésnek, ha bemutatod, hogy milyen eredményeket értek el az ügyfeleid. Készíts egy esettanulmányt, ahol dokumentálod az ügyfeleid eredményeit, és az utat ahogyan eljutottak odáig. 

Webinárium

Mostanában egyre népszerübb ez a fajta csali. A webinar alatt, élőben tartasz egy előadást, ahol egy 30-60 percben bemutathatsz egy témakört. Nagy előnye, hogy élő, így az érdeklődőkkel rögtön kapcsolatot tudsz teremteni, illetve nagyobb bizalom épül ki, ha élőben látnak téged az érdeklődők. Fontos, hogy ne oktatni próbáljunk a webinar alatt, hanem inkább sztorizni.
Így gyakorlatiasan tudod bemutatni a szolgáltatásodat, és rögtön megválaszolhatod a felmerülő kérdéseket. Exkluzív ajánlatot készíthetsz a webináron résztvevőknek, és akár már rögtön a webinár alatt értékesíthetsz. 

Sablonok/minták

Különböző sablonokat készítve segíthetsz az érdeklődőknek megoldani egy problémát, vagy felgyorsítani egy folyamatot. Érdemes kézzelfogható és gyakorlatias megoldást a kezükbe adni, ezzel nagyszerűen építheted a bizalmat.
Örömmel fogják megadni az e-mail címüket egy instant megoldásért cserébe.

Használható eszközök listája

Ennél a csalinál is az a legfontosabb, hogy azonnali segítséget nyújt az érdeklődőnek és közben “beengedjük” a színfalak mögé. Mutasd meg, hogy te milyen eszközöket, programokat használsz a mindennapokban. Ezzel útmutatást adhatsz azoknak az érdeklődőknek, akik még a megfelelő megoldásokat keresik. 

Inspiráció/ ötletbörze

Minden vállalkozónak aki a közösségi médiában jelen van érdemes tartalmat gyártania oda. Viszont mind találkoztunk már azzal, hogy nem igazán tudtuk miről készítsük el a következő posztot, vagy blogcikket. Az érdeklődőknek nagy segítség lehet, ha elárulod te honnan inspirálódsz ilyen helyzetben, és hogy ők honnan tudnak ötlet meríteni, ha éppen kifogytak belőle.

Csekklista

Ez is egy nagyon hasznos csali. Készíts egy listát ami végigvezet egy folyamaton és megoldja egy problémáját az érdeklődőnek. Érdemes úgy formázni a csekklistát, hogy kinyomtatva már csak kipipálni kelljen az egyes lépéseket.
Ne legyen túl komplikált, de túl egyszerű se.

Videó

Ez leginkább egy formátum, de remekül használható csali is. Kombinálható a többi csalival, hiszen egy webinar felvételét videóként el tudod küldeni azoknak, akik nem tudtak élőben jelen lenni. De akár a használható eszközök listáját, vagy az inspiráció forrásaidról is beszélhetsz egy videóban. Érdemes használni, hiszen ez most az egyik legjobban kedvelt formátuma a tartalom fogyasztásnak. 

E-mail sorozat

Ha van egy hosszabb tartalmad, vagy egy komplexebb problémára megoldásod, akkor azt bontsd különböző részekre és ezeket több nap alatt küld el az érdeklődőnek.
Ezzel segítesz neki, hogy könnyebben fel tudja dolgozni az anyagot, és közben több napon keresztül folyamatosan találkozni fog veled és a leveleiddel. Ez azért jó, mert így jobban megfog ismerni, és kialakulhat a bizalom. 

Kihívás

Remek lehetőség, hogy aktivizáld az érdeklődőket. Alakíts ki egy olyan kihívást ahol sikerélményt szerezhet az érdeklődő, és közben megismerheti a szolgáltatásodat.

Általában ez is egy több napos folyamat, ahol végigvezeted a feliratkozókat, és kipróbálhatják, milyen veled dolgozni. A kihívás végén prezentálhatsz egy ajánlatot, amiben folytatódhat a közös munka.

Az első részben ezt a 10 ötletet hoztam el neked, amit használhatsz az e-mail lista építéshez. Válaszd ki azt a formátumot ami a legjobban illik a célközönségedhez.

Ha nem tudod, hogy pontosan melyik lenne a legjobb választás, akkor jelentkezz be egy ingyenes konzultációra, ahol átbeszéljük, hogy milyen csalira van szüksége a vállalkozásodnak! 

Tartalomjegyzék